torsdag 30 oktober 2008

I wasn't expecting it to be like this.



Jag tar framm mina skolkataloger och sätter mig ner vid bordet och går igenom dom...högstadiet..mellanstadiet..och..ja...lågstadiet.. ibland undrar jag hur jag skulle tagit de om jag hade vetat i lågstadiet att jag skulle få tourette syndrom i mellanstadiet.. skulle jag ta de bättre och inte bli så rädd som jag blev då?



Att man inte har kontroll över sin kropp till 100 % som alla andra har gör en rädd.. och de kan jag erkänna att de skrämmer mig än idag ibland.. känna sig som en marionettdocka med 5 eller fler trådar och de är ungefär som att någon styr över dig och gör du inte som de säger så blir de en sån stor frustration så du nästan blir förbannad på dig själv när du egentligen vet om att de är inte ditt fel...men vems fel är de då?






Jag undrar hur jag skulle vara utan Tourette syndrom...










....hade jag varit lycklig då?
//Ghostkitty

3 kommentarer:

Nathalie sa...

Tack, vad snällt av dig =)

Vilken snygg blogg du har!!!

Cattis sa...

Tror inte lycka har med det att göra, alls!
För mej handlar lycka om acceptans.
Att acceptera sej själv som man är & bara vara, precis som du beskrev att du gjorde på konerten!
Vi, med lite "specialiteter" behövs!
Var stolt över den du är, tänk va tråkig världen skulle vara utan olikheter!!

Hugs!

fule fisken sa...

sådant vet man aldrig..man kan alltid påverka sitt liv till ett positivare läge tror jag^-^