fredag 24 oktober 2008

I wasn't expecting it to be like this.


Dom här senaste dagarna har inte direkt varit världens bästa.. så man kan väll lugnt säga att man har undvikit att prata med folk som jag känner att jag inte klarar av att prata med utan umgicks med min bästaste tjejkompis som jag har kännt sen man var 13 år och har alltid funnits där i dom värsta situvationerna så hon och hennes familj är en stor trygghet för mig för där får jag vara den jag är och ingen annan...



Varför jag har mått dåligt är att jag har kännt sån hemsk rädsla efter jag började jogga..jag kan erkänna jag har urkass kondition men jag ville ändå testa för har man inte gjort de vem kan säga då sen att de funkar eller inte?


Men jag började jogga och de gick jätte bra men sen så började de svida i bröstet och i halsen och jag började andas tyngre och kände som om jag till sist hade astma ,man blev ju livrädd men helt plötsligt kunde jag inte ha kontroll över mitt andningstics som gör så jag får svårt att andas så de täpte igen totalt...så i några sekunder kunde jag knappt andas och fick sån panikattack inombords.. efter de gick jag vidare men vände snabbt hem igen..


Jag var så förbannad på mig själv och svor inombords och tänkte att " faaan varför? varför?!!" så jag satt sedan hemma och grät och var bara iriterrad.. samtidigt som jag har tourette så har jag en blödarsjuka så jag har ändå gränser där med så jag får t ex inte rida.. spela fotboll,basket osv osv.. och ni kan ju förstå att har ni ändå regler för detta som läkaren har nästan satt upp så kan ni ju förstå min ilska att du känner att du klarar inte änns av joggningen pga ticsen..


får bara hoppas att jag finner något annat jag kan göra istället...


ha de så bra..

// Ghostkitty

2 kommentarer:

Johan sa...

Låter riktigt jobbigt de där; att vara hindrad och inte kunna göra det man vill. :(

fule fisken sa...

fasiken vad drygt..men bra att försöka i alla fall,kanske är det bara det att du ska börja lite lugnare elr något?!Ja,jag vet inte..tråkit att höra :/