tisdag 14 oktober 2008

Lite snett är inte lätt jag har Tourette

Här sitter jag en helt jävla vanlig dag på denna bussen ner till stan och undrar
varför just denna dagen skulle bli en helvetes bad day...Varför inte imorgon? eller på fredag? när som helst men inte NU! först kunde man knappt sova ( 2 ½ timma är inget man klarar sig på en hel dag!).

Jag har fortfarande kvar min flaska Ramlösa med granatäpplesmak ifrån igår som jag har ställt på köksbänken och jag fattar ett intresse för den lilla idiotiska korken som jag vill ta på eller nej inte bara ta på utan den ska pricka mitt på handflatan! Nej jag hinner inte nu bussen går om 30 minuter och jag ska äta frukost,duscha,klä på mig,sminka mig,borsta håret,sätta på mig ytterkläderna och skorna och kuta satan för att inte missa bussen...

4 minuter har gått och jag tar framm två skivor bröd och smör och ett glas vatten samtidigt som jag intensivt tittar på den där korken som min kropp vill att jag ska pricka min handflata mot, nej malin du klarar detta som varenda dag! Varför just nu? Gah jag blir tokig! jag äter snabbt upp mina mackor och dricker upp vattnet.

Jag ställer mig upp och tittar på korken..men okej då! en gång bara en jävla gång så jag inte blir mer frustrerad över detta! jag prickar handflatan mot korken och känner någon konstig lättnad inom mig sedan springer jag genast in till badrummet och tar en dusch, jag torkar sedan av mig på en handuk och klär på mig och tittar på mig i speglen och borstar håret medans jag känner att kroppen vill att jag ska spänna mina handleder.. frustrationen kommer tillbaka!
Nä jag skippar detta.. Jag går nog och lägger mig igen och drar täcket över huvudet och önskar att nästa dag ska börja istället..Men nej jag kan inte göra det för jag måste ner till stan och handla hem lite saker och beställa en klipptid hos frisören som jag har tappat bort nummret till..Jag måste verkligen göra detta för jag vill inte se ut som en ofrisserad pudel längre..

Jag sminkar mig lätt och tar på mig min svarta mössa,min svarta kappa,virar in två sjalar runt min hals och tar på mig skorna och känner i jackfickorna att jag har nycklarna,mobilen,plånboken med mig... YES! allt fanns där och jag ser på klockan..4 minuter kvar! FAN! jag öppnar ytterdörren och stänger den och låser sedan springer jag fort som fan till busshållplatsen och när jag nästan är längt upp i backen ser jag bussen komma och jag börjar springa ännu fortare och när jag väl kommer fram till bussen och stiger på och betalar så ser jag en ledig sittplats så jag går dit och sätter mig och kan andas ut men har ingen kontroll längre utan kämpar förgäves och jag ger upp och det kommer massvis med ljud...nej inga ord utan helt jävla onödiga ljud...

Så här sitter jag nu på denna jävla bussen och har ingen kontroll över den här skiten, samtidigt ser jag en dam som tittar konstigt på mig...en permanenthårig dam som har satt på sig lite väl för mycket fondation och har rosa läppstift som nästan skär sig!
Jag skulle nog gå fram till henne och sätta mig vid henne om de blev en ledig plats och se vad hon skulle göra eller säga..Men nej de skulle kännas dumt..Oj här ska jag av så jag trycker på stopknappen och reser mig upp och står precis vid hennes säte och man ser att hon vill titta på mig...
Men innan jag går av så säger jag hej till henne och ler mot henne och går sedan av bussen men egentligen innerst inne så säger jag " Hej, jag har tourette syndrom.. ha en bra dag!"

//Ghostkitty

Inga kommentarer: