lördag 31 januari 2009

Vem är jag?!




Jag har kännt nu ett tag att jag inte riktigt känner mig själv..vem jag verkligen är..speciellt de här med mitt ts.. jag vet att jag har tvångstankar..jag vet att jag har tics så mycke vet jag egentligen om mig själv.. men jag har väll inte direkt varit personen som har läst extremt mycke om ts på djupet eftersom jag inte har kännt riktigt innan att de har behövts för jag har tänkt att den enda som känner mig är jag själv..men nu börjar jag verkligen undra om jag verkligen gör de..


Jag har länge undrat varför jag hela tiden gör vissa saker när jag egentligen vet innerst inne att jag borde egentligen gjort de på ett annat vis.. t ex jag vet att jag kan dammsuga men när jag väl gör de så går de bra men vissa gånger kan jag glömma bort att kanske flytta på soffbordet eller flytta på saker så de blir riktigt städat ( egentligen kan de se som en lat sak men jag kommer till själva anledningen eller poängen) och de är samma sak med när jag ska diska..det var som i tisdags innan jag skulle hem till mina föräldrar och jag hade packat men hade disken kvar och jag vet att man ska torka diskbänken efter så de inte är så mycke vatten men ändå gjorde jag de inte.. och varje gång så tänker jag när sånt här händer " är jag korkad eller va fan är de med mig?!!" MEN jag fick veta att folk med ts har svårt att koppla ihop saker.. dom vet hur man ska göra men kan nästan se ut som om dom glömmer eller är lata..det är de jag menar.. jag vet inte vem jag är längre och de gör mig lite smått rädd...




positiv sak: jag klarade av att göra min egna rubrik på Photoshop :)

negativ sak: jag vet inte vem jag är...



//Ghostkitty





2 kommentarer:

Svensk - finska kokboken sa...

Du är inte dum lr korkade, du glömmer bara bort ibland och det är mänskligt att glömma och slösa..
Det va ingen pik i tisdags när jag sa åt dej att torka det va bara för att du inte skulle glömma..

fule fisken sa...

jag gillar det här med positiv sak och negativ sak,tror jag med ska börja med det ;)
Jag tror att man inte riktigt hittar sej själv förens man är typ gammal och grå :P