lördag 10 januari 2009

uppskattning..

(affe )
idag har de varit en ganska lugn idag.. har inte kännt mig pigg men inte heller för seg.. har varit riktigt duktig och städat lite :) så lite stolt känner jag mig idag..

konstigt nog så gick jag direkt in i duschen idag ( brukar dröjja väldigt länge innan jag känner att nu är de dax att duscha men kände att de är bättre att duscha på direktern än att dra ut på tiden ).. mamma ringde mig senare och frågade om jag ville ha theo tills på måndag då jag åker hem till dom pga vi ska hitta på något kul på tisdag så jag slipper tänka så mycke på inför onsdagen då jag genomgår behandlingen för min blodsjukdom.. jag känner hur nervös jag är desto närmre man kommer den dagen men dom 4 gångerna jag ska vara där ( får de här 1 gång i veckan under 4 veckor ) så känner jag att mina tics påverkas väldigt mycke och på allt detta blir jag ängslig över mina tics så de är som en stor kjedja att allt går rakt ner i skiten av en ren slump så därför kändes de som att ja jag vill ha hem min underbara vovvsing theo..


(theo)
att när de känns som svårast så är de rätt så skönt att ha någon lurvig sak brevid sig i sängen som man kan vara nära och lägga ansiktet i deras päls och andas in och känna att alla bekymmer är borta för stunden.. att känna att någon finns där för dig men inte pratar en massa.. tystnad för en kan vara något så underbart men också underbart att sysselsätta sig med något som att busa med sin vovvsing eller de djur man har och se glädjen i deras ögon och att se att man gör någon annan glad..

(ellie och albin)

mina undisar är också helt underbara.. ellie och albin.. jag har märkt t ex att dom älskar mina ljudtics och kan på något sätt lägga huvudet på sne och titta på en så man känner att man bara vill le..dom gör inte så för att vara elaka och de märker man.. dom undrar bara va de är och man märker till sist att dom uppskattar sina tics mer än va samhället gör ( tyvärr mina damer och herrar så är de sanningen).







Näe om man skulle göra något att äta och se på någon film och gosa med theo :)


här är ett litet klipp på mina två små sötnosar :)

//Ghostkitty

2 kommentarer:

fule fisken sa...

väldigt söta husdjur! ^-^
Jag ska nog med sätta på en film och chilla lite :)

S sa...

Söt hund :)