torsdag 15 januari 2009

hemma igen..

Nu så har man varit borta både måndag,tisdag,onsdag och tills idag kl 16:00.. ganska skönt att komma hem :)

Behandlingen gick jätte bra.. nu är de bara 3 gånger kvaroch sedan efter de får vi se vad resultatet ger..man hoppas på de positiva..
allt började med att man kom till avdelningen kl 8:00 nervös så in i *pip*
dom gav mig en säng och började berätta hur allt kommer gå till och sedan började dom kolla min puls och om jag hade feber och sedan stack dom mig med en kanyl..ett stick sedan var de klart ( ja jag är riktigt förvånad att det gick så bra för vanligtvis brukar dom sticka mig 4-5 gånger innan det funkar).. efter de så tog dom prover och gav mig kortison och allergimedicin som ska förebygga så inte biverkningarna för medicinen ska bli för allvarliga.. biverkningarna blev första illamående,yrsel,svettades och helt plötsligt frös jag sedan gick det över men resultatet blev att jag hela dagen var utmattad och sov nästan hela dagen..det var inte så farligt som jag trodde de skulle vara och jag kom därifrån kl halv 3..


ticsen har det inte varit så allvarligt med.. har inte direkt orka bry mig förutom att jag fick förklara för sjuksköterskorna om mina tics när dom tittade på mig oroligt när jag ticsade men jag känner mig lugnare nu för nu är det igång och jag känner mig glad att jag valde att göra de..

//ghostkitty

Inga kommentarer: