fredag 2 januari 2009

jag är inte mer än en människa...



att titta ut och se solen kikar in mellan träden så de lyser sig ståtliga och frosten ligger nedanför där solen inte når får en att känna att nu vill jag (fan) ut!

men ändå sitter man kvar här..konstigt nog..hmm..


Eftersom jag fortfarande är trött pga jag har inte återhämtat mig efter dom här dagarna som har varit pga första natten så vaknade jag varje kvart av ingen anledning ( konstiga jag ni vet) men andra natten så fanns de en anledning varför jag inte kunde sova då min älskade ( idiotiska ) granne har högljutt sex och drar runt på möblerna om nätterna fick en att hålla sig vaken pga dom gjorde de precis ovanför mitt sovrum ( har jag berättar hur mycke jag älskar dom? inte? ja jag älskar dom så jätte jätte mycke...not).. jag hade inte brytt mig direkt om det var en helg men detta var på en vardag och dom borde väll förstå att de finns ändå folk som jobbar?! ( nu är gnälltanten igång igen..förlåt) men allt detta så fyllde pappa år och jag hade inte fått någon blund på 2 dagar och jag hade lovat att göra kakan så upp kl halv 9 och började baka en sockerkaka och tills kl halv 4 så gjorde jag iordning tårtan, efter dom hade åkt hem så var jag så trött så jag kunde knappt prata och jag var tvungen att hålla mig vaken till sent så jag inte somnade för tidigt så de slutar med att jag vaknar mitt i natten ( och de är ju inte bra om de händer )..men jag gick och la mig ganska sent och fick sova hela natten..( UNDERBART! )


efter detta så var de nyårsafton..oh yes jag ska vara uppe till klockan 12 och jag som fortfarande inte hade återhämtat mig efter dom senaste dagarna som hade gått så efter jag kom hem till mina föräldrar så slutade med att försöka hålla sig vaken med att äta..spela kort..sitta vid pappas dator och snacka med några vänner på msn och sedan en viktig sak i sånna här nödkriser.. kaffe! men tyvärr drack jag det så sent så jag höll mig vaken lite längre ( mycke längre) än till 12 ( tack så mycke kaffet)... det positiva är att jag har fått sova denna natten iallafall men känner att pga dom här dagarna som har gått så har de tagit mycke energi och jag har ingen kontroll på mina tics..

jag kan både tycka synd om mig själv men ändå säga till mig själv att du får stå för ditt kast..men vadå jag är inte mer än en människa, alla gör ju en sån här sak någon gång i livet de är ju inte mer än mänskligt.. de är ju inte så att man har gjort något brott eller något riktigt dummt på de sättet men på något sätt har jag satt mig själv i en obehaglig situvation som bara förstör för mig själv och just den dagen ( att känna att jag bara vill fly in under mitt täcke och önska att nästa dag föds).. men som sagt de blir säkert en bra dag imorgon..


//Ghostkitty

Inga kommentarer: