lördag 29 november 2008

...how did you get here Santa Claus ?






Jag satt och läste på aftonbladets hemsida.. något jag brukar göra ungefär varje dag..



men så läste jag något väldigt sjukt och det var att en dansk präst hade sagt att tomten och tomtenissarna är djävulens verk och att vi som har tomtar och tomtenissar i våra hem är djävulsdyrkare..Vad är de med honom? vad har tomten eller tomtenissarna gjort honom? dom är ju bara små eller stora söta konstverk som vi människor pyntar i våra hem pga vi tycker de är fint och de hör till julen..

men detta fick mig att komma ihåg en sak som hände för några år sen då jag gick på en skola och en sa till mig att bara för att jag har tourette syndrom så har jag djävulen i mig... att de är djävulens verk.. ja man får skratta hur mycke man vill åt de för det är så sjukt att en dessutom en lärare påstår att sin elev har djävulen sig...


Jag har inget emot religioner.. de kan vara fint och de är kul att dom har något att tro på men när någon person går på något/någon som inte har gjort något ont mot dom och säger att man har djävulen i sig och de är djävulens verk och bla bla bla...då går de över styr.. för då är de ju en kränkning imot personen eller att man accepterar inte att ja t ex att folk gillar att ha tomtar eller tomtenissar i sina hem...de ska väll personen skita i och behöver inte köpa tomtar eller tomtenissar som han pryder med i sitt hem...låt folk tycka om va dom gör!

att folk säger att dom vill bli accepterade för den dom är tycker jag är helt självklart men då måste dom acceptera de personerna i sin omgivning...även om man inte är religös eller om man nu är de eller ja vad som helst... men tyvärr så finns de ju folk som säger KLANTIGA och IDIOTISKA saker som får en att bli kränkt eller sårad..



så.......tomten...välkommen i klubben" vi som tydligen har något med djävulen att göra" de finns inte så mycke vi kan göra..





//Ghostkitty

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha!! Den var bra!!!Tomten är djävulen...
Det finns såna idioter där ute....