onsdag 5 november 2008

Love?






Alla blir ju kära någon gång i livet eller hur? de kan vara en gång...två gånger...tre gånger...eller mer än 10 gånger..okej jag vet inte om 10 gånger är överdrivet men vem vet de finns väll folk där ute som blir kära så många gånger..






Jag vet iallafall att jag är rädd nu för tiden för att bli kär.. 1000 anledningar som jag inte änns orkar förklara varför i detta blogginlägg..men en av dom anledningarna kan jag berätta och det är om mina tics..jag vet att de kan låta konstigt men tyvärr är de sant..jag skämms och jag vet redan för längesen att jag borde inte göra de utan att jag skulle bara sträcka på mig och skrika ut stolt " Jag har Tourette syndrom!!!!! och de är jag stolt över!! känn på den du!" men skulle jag säga att jag har gjort så och är stolt över det till 100 % så skulle jag ljuga så jag gör de inte.. utan jag är bara tyst och håller de för mig själv att jag har de tills de inte går längre att hålla de hemligt..jag berättar inte på en gång att jag har tourette syndrom.. iallafall inte ute på internet.. kanske om man umgås med någon som inte vet om så blir de ju på direktern att man säger "om du undrar varför jag låter konstigt så är de för att jag har tourette syndrom" sedan är de inget mer med de utan dom får ställa frågor så svarar jag på deras nyfikenhet och de har jag alltid sagt till folk,fråga! de finns ingen anledning att hålla in de och inte fråga..gör man inte så får man ju inte veta..eller hur?




När jag har vänner hemma hos mig som sover över så brukar jag alltid snällt låta dom få sova i mitt sovrum så tar jag bäddsoffan ute i vardagsrummet..men varje gång man ska försöka sova innan tröttheten tar över dig totalt så brukar jag ticsa och varje gång jag gör de så blir jag rädd och tänker " tänk om hon/han har somnat och blir väckt? tänk om hon/han blir iriterrad?" de gör mig lite rädd att de skulle hända om jag hade en kille och vi låg och sov i samma säng...


Jag vet att det är bara dumma tankar men tyvärr så gör räddslan så.. förstorar upp saker som egentligen är så stora.. ungefär som att göra en höna av en fjäder.. men jag vet att den dagen då jag finner en bra kille så kommer jag nog ha dom här 1000 anledningarna utsudda förevigt.. men tills dess så kommer jag vänta och leva mitt liv precis som jag gör nu...
//Ghostkitty

2 kommentarer:

Svensk - finska kokboken sa...

När du får en kille så ska du känna dej säker i hans närhet och du ska veta att om han verkligen älskar dej så ska han inte bry sej om du gör dina ljud.. Men ska bli älskad för den man är och inte den man försöker vara!
Det har jag lärt mej..

Johan sa...

Det som nightgirl säger låter riktigt vettigt. :)