tisdag 18 november 2008

pannkaka blev en ren pannkaka..



Jag känner mig halvt om halvt flummig idag..kanske kan bero på den bok jag köpte igår som jag läste ( positiva är att den får mig på något sätt att slappna av och jag har inte ticsat en enda gång på ja väldigt länge.. har inte hållt tiden tyvärr...så jag kan inte känna mig stolt och "skryta" över hur länge jag har hållt inne de...sånna saker gör en stolt konstigt nog ibland..) känner mig sådär....ja...vad ska man säga....jag känner mig nöjd..



jag har också tänkt på de här med tvångstankar och tvångshandlingar.. vad jag har förstått av han Mr tourette ( många har nog hört talas om honom..om inte så har han gjort en bok om hur de är att leva med tourette syndrom om jag inte har förstått fel... fy skäms jag vet inte direkt änns va boken handlar om.. troligen om hans liv..ska uppdaterade de sen när jag vet säkert..)



men iallafall så han förknippar olika saker med positivt och negativt t ex saker eller något som finns i sin omgivning eller något ord eller så..och jag kan nog känna igen mig där jag har märkt att ser jag allt som har med nr 9 att göra ( fråga mig inte varför just nr 9 de blev bara så... kroppen väljer åt dig och inte tvärtom..de är det som kan skapa en sån frustration och iritation i sina ögon ibland då man känner att just de där är ivägen förtillfället..) så får jag positiv känsla inom mig...






och snart blir man 21...ångest ångest ångest ångest ångest!!!
( fan...)

och julen kommer med snart....de händer för mycke och de märker jag på mig ibland för jag ticsar mer än vanligt...känner mig trött..men ändå pigg...jag har nog blivit konstig helt enkelt..




Näe nu ska jag krypa ner i soffan igen och läsa den där boken och njuta av den tiden då jag stjunker ner i min egna värld och känner att jag behöver inte ticsa..





"pannkakan blev en ren pannkaka....som blev en liknelse av en omelett"






//Ghostkitty

2 kommentarer:

Johan sa...

SV: Tack.

Hehe, nej inte gjorde de så ont mer chockande.

fule fisken sa...

jag har faktiskt också börjat läsa en bok nu och konstigt nog så läser jag den..Alltså på riktigt,mellan raderna och så ;D

Jag har också ångest över födelsedagar.Och Julen ska vi inte snacka om..Man klagar en del ,)