söndag 26 juli 2009

socialt fobi?


- ska vi gå ut senare malin?
- ja visst.. kvälls promenader är de bästa.. inte så mycke folk då ute..
- tycker du att de är jobbigt att vara bland mycke folk?

- ja..jag tror de.. iaf ibland..



Jag har aldrig förstått mig på mig själv.. vad är de jag är rädd för? egentligen har jag redan svaret men samtidigt försöker jag ifrågasätta de svaret mot mig själv varför är de så farligt att folk får reda på att du har Tourette syndrom och att du har tics t ex? vad kan hända? de svaret vet jag också men jag vill inte inse att jag borde släppa lös min modighet och sluta vara så helvetes idiotiskt rädd för att folk ska se ner på mig och kanske möjligt retas och härmas och peka och viska bakom ryggen på mig som de tyvärr har hänt tidigare.. kanske de är de jag är rädd för att ska hända? att de blir som en cdskiva eller en film som man kan spola om och om igen.. den formen av deja vu vill jag verkligen inte vara med om....de är min mardröm..





/Ghostkitty

Inga kommentarer: