måndag 2 mars 2009

tics,tvångstankar och hur ska man behandla folk?

På något sätt så har mina tics och tvångstankar påverkats när man har varit sjuk.. du vet när man har så många bollar i luften : du måste ta hand om dig själv och göra så du blir frisk,du måste ta kontroll över dina tics och tvångstankar,du måste ta hand om ditt hem så gott du kan så de inte gror igen.. okej,vem säger att jag måste egentligen? jo jag själv pga jag vet hur jag kommer må efter..de kommer ta längre tid för mig att bli mig själv efter de om jag släpper allt..
så samtidigt som jag har försökt slappna av och vila så har jag fått kämpa mer än vanligt med de här..

något som jag verkligen avskyr är när folk säger " naaw stackars dig" eller " jag förstår hur du känner dig" ( och hur vet dom i vissa situvationer hur de känns när dom aldrig har haft den känslan eller varit i den situvationen?) i vissa stunden kan de vara skönt att få höra att dom bryr sig men ibland kan de gå till överdrift..jag vet att folk vill bara väl men om man tänker efter så kan de påverka på vissa negativt att de är godkännt att tryckas ner i de negativa utan dom kanske vill höra " tråkigt att du mår som du gör men du klarar detta de vet jag, jag finns här som stöd"..


ja man vet egentligen aldrig hur man ska behandla en person om man aldrig har frågat.. men de är väll kanske inte heller så lätt om man aldrig har pratat med människan och man ser hur han/hon mår.. man kan ju inte gå dit och fråga " ursäkta innan jag ger dig stöd eller så... hur ska jag behandla dig?" visst låter de fel? så visst de är svårt.. men livet är väll som en chansning...


//Ghotkitty

1 kommentar:

fule fisken sa...

jag instämmer helt!Inte för jag vet hur det är att vara i din situation, men när min farfar dog var det typ samma, ingen visste vad de skulle säga så ibland blev det bara så fel..Jag menar hur stödjande är "jag beklagar sorgen"?
have a ice day tack för din kommentar :D