tisdag 10 februari 2009

oturen är här..

Jag tror att bara för jag hade sån bra dag i förrgår så ska igår och idag vara en otursdag.. ( oturen började igår kväll -.- ).. korten är ifrån i förrgår då jag åkte hem till mina föräldrar över en natt och gick en lång promenad i skogen med mamma och vovvsingarna..borde göra de lite oftare men men..


allt började med att jag fick sån energi av tvångstankarna att rör på de glaset eller den korken.. gör så och så och så.. jag trodde jag skulle få panik av de så stod en lång stund med händerna på köksbänken och tittade ner och andades lungt och tänkte " sluta sluta sluta!!" men de blev bättre iaf efter ett tag men kände de inom hela tiden så därför jag inte orkade blogga igår..


jag har kännt dessutom att jag inte har varit på världens prathumör på hela helgen..jag sa knappt ett ord i helgen utan bara tittade ut..ibland får man sån där period eller dagar att man vill bara vara tyst och tänka igenom allt som är jobbigt och reda ut de..



och inte nog med de..dammsugaren gick sönder idag mitt när jag dammsuger ( är malin arg? ja de är hon) så ska ju till ullared på torsdag med mina föräldrar och en vän till familjen för de är mammas önskan eftersom hon fyller 50 år då :D och lilla theo fyller 5 år på fredag.. min sötnos vovvsing är en stor vovvsing ( när han egentligen nekar till de och säger med sin stolthet att han är inte stor utan en valp)..




ska snart ut och gå en promenad.. kanske kan rensa bort den iriterrande känslan att man har otur..bara jag inte rammlar i snön och slår mig som jag dessutom gjorde igår..Yaay va kul



samtidigt är jag orolig att ticsen ska bli ett helvete idag eftersom jag är så trött och känner att jag kan tappa kontrollen vilken minut som helst..jag vill inte ha sån där bad day idag..
kontroll är nyckeln för mig att hålla igen de..




men ska bli kul att åka till ullared på torsdag har skrivit ner en lista vad jag ska handla:
  • DAMMSUGARE ( den andra ska på begravning)
  • lampor ( taklampor och ska sätta in lampor i mitt skåp så de lyser upp )
  • tagentbord
  • mic
  • byxor
  • kjolar
  • underkläder
  • akrylfärger
  • toppar/tröjor
  • tvättmedel
  • toapapper
  • handtvål

kommer inte på något mer.. får fylla på den där listan sen..




positiv sak: jag ler även om jag har en bad day
negativ sak: dammsugaren gick sönder.. *suckar*







ha en bra dag
//Ghostkitty

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sv; Åh tack :D Alltid roligt att höra. Fin blogg du har :)

Anonym sa...

Sv: tack så mycket ! några titlar jag inte kände igen, ska kolla upp detta :)

Anonym sa...

Hoppas det blir bättre!

svar: visst är den! dregggggel ;)

XOXO

Svensk - finska kokboken sa...

De är lugnt imorn är det Fredagen den 13:e =P Hehe!!

Lilo sa...

Söt vovve! =) Hoppas du ska må bättre snart och att du fick shoppat allt du ville!