tisdag 17 februari 2009

hey jag är inte bara tourette!

för någon dag sedan så fick jag sån konstig kommentar av en kille när jag erkännde att jag har tourette,för samtidigt efter jag hade berättat de så sa jag att jag är rädd för att erkänna pga de är många som har behandlat en annorlunda efter och de enda han säger är " jo det är klart att de förändrar när man får veta de liksom" ursäkta?! jag fattar inte varför en person förändrar sig så snabbt när dom får veta en sån sak..jag är ju fortfarande jag eller hur?de är ju inte så att hela jag är tourette och de inte finns en vanlig människa som sitter framför dig och kan prata om vad som helst precis som du och resten av världen..de är samma sak som att en person sitter i rullstol eller kanske går på kryckor som kanske bara har ett ben eller så,har dom änns bett om att bli behandlad annorlunda av sin omgivning när dom inte änns har sagt något om de?

förlåt men jag blir bara så trött på att hela tiden vara rädd för att berätta att jag har ts...hur kommer han/hon behandla mig nu efter de här? vad kommer han/hon tänka om mig efter de här? kommer han/hon gilla mig mindre efter de här? det är sånna frågor jag har i skallen varenda dag.. rädslan att åter inte bli tagen för den man är som person utan man blir tagen för något som kallas för tourette syndrom och resten existerar inte..

//Ghostkitty

Inga kommentarer: