fredag 8 maj 2009

Varför just våld?

när man hör folk som diskuterar om saker som t ex homosexuallitet eller handikapp eller hudfärg eller ja vad som helst så finns de ju alltid folk som vill ta till med våld när dom får höra förnedrande saker om de här..



men vad hjälper de mig som har ett handikapp? vad hjälper de dom människor som är homosexuella eller ja vad som helst.. klart att man inte ska förnedra och dömma en person som är eller har de här men man blir ju minst lika dum och beter sig minst lika illa och man tar till med våld.. de är en sak om de är självförsvar men att slå någon först då visar man ju på sätt och vis sin ömma punkt och dessutom så löser inte våld några problem..jag säger inte att man ska stänga in sina känslor de är klart att man ska få visa sina känslor över vad man tycker om de, men varför just våld? varför frästar de så många människor att få nita en person i ansiktet?


själv så vet jag när jag gick i högstadiet så fanns de dom killar som va riktigt jobbiga och betedde sig illa och man försökte ju säga till dom men till sist så blev man så vansinnig så man slog till dom ( jag kan också erkänna tyvärr att jag slog till en lärare med som höll mig ifrån den första vän jag litade på för första gången jag träffade henne..) och på de viset så trodde jag att jag skulle få den respekten som jag önskade att få ha men det enda jag fann va folk runt omkring mig som blev på sätt och vis rädda för mig eller fortsatte och tyckte de va jätte kul att få se mig förbannad.. så till sist slutade jag


Jag vet inte hur man ska få stop på alla fördommar och all hat eller förnedringar mot handikappade,homosexuella,folk med olika hudfärger osv osv... men de jag vet är att de finns så mycke mer man kan göra än att ta sin knytnäve och nita människan som tryckte på din ömma punkt..

//Ghostkitty

Inga kommentarer: