tisdag 22 september 2009

Ödet nr 1 och nr 2

Lite snett är inte lätt jag har tourette heter de ja.. och de kan ju väl helt och hållet stämma.. de är ju lite snett men ibland på ett roligt sätt och ibland tvärtom.. och klart de är ju inte lätt heller ibland.. som t ex att ens liv tyvärr påverkas av de.. hur gärna man än vill kämpa för att inte de ska hända så tyvärr händer det..som jag kanske har sagt i ett annat blogginlägg så känner man ju sig ibland som en marionettdocka.. men egentligen så är ju alla marionettdockor för på ett sätt så har vi ju två olika öden.. vi tar ett exempel:


Tänk dig att du går på en väg och så delar sig vägen till två olika vägar.. de är här som ödet nr 1 spelar in för ödet nr 1 är de bara du som väljer ( om inte någon annan väljer åt dig vill säga) och du kanske väljer att ja men jag går åt vänster håll.. efter det så kommer ödet nr 2 som du inte har någon kontroll alls över ( de är det jag menar med marionettdockan) för du vet inte vad som kommer att hända på den väg du har valt.. de kanske är därför man undrar hela tiden om man har gjort rätt eller hur de skulle varit om jag hade tagit den högra vägen.. vad hade hänt då? klart ska man inte grubbla över det förflutna men jag tror att mer eller mindre så gör alla det.. kanske de är för att dom är rädda att dom valde fel beslut...eller?


/Ghostkitty

2 kommentarer:

Svensk - finska kokboken sa...

Är det nåt som har hänt eller? Hänger inte med i inlägget?

Ghostkitty sa...

Jossie: nej de är inget som har hänt.. jag bara filosoferar runt och ser liknelser mellan personer som inte har ts och som har de.. både är ju människor och så men jag menar mer om själva ts..