torsdag 11 juni 2009

Ork,hundbesök och pinsamheter

Ibland blir de för mycke på en och samma dag så allt man vill sen är bara slänga sig på sängen när man egentligen önskar att man orkade vara uppe lite senare..för mig va de så igår.. städade en massa i lägenheten och sen kom Lss-handläggaren till mig och ville prata med mig och de tog ca lite mer än 1 timma ( jag gillar inte möten..defenitivt inte när dom säger att de bara tar en liten stund och de blir lite mer än 1 timma).



Funderar på att ringa mina föräldrar och fråga om dom inte kan ta hit min lilla vovvsing Theo så jag kan ha honom tills Måndag då jag ska hem till dom pga min mormor fyller 76 år då.. den här gången ska de inte bli så illa som de blev förra året när jag gav henne en födelsedagspresent.. jag mitt nöt frågade en vän om han visste något gott vin man kan ge mormor och han sa att de fanns ett visst portvin som är gott. så jag fick namnet på vinet och jag tänkte inte mer på de så när mina föräldrar skulle hämta mig så sa jag att jag behöver stanna vid systembolaget så vi gjorde de ,sen när jag fann vinet och hade betalat och satt ner den sen i en fin presentkasse så åkte vi hem till mormor och morfar,jag gav mormor kassen och hon tog upp vinflaskan och läste på flaskan och tittade på mig och så sa hon " du tror inte att jag kan engelska va?" så jag tog vinflaskan och läste.. och här mina damer och herrar kommer de pinsamma.. Jag Malin hade gett min mormor ett vin som heter "Old invalid" på hennes 75 års dag! jisses...mycke skratt har de varit efter de..


Det positiva är att vinet va iallafall gott...


/Ghostkitty

Inga kommentarer: