fredag 10 april 2009

Långfredag..1 år som singel..och ticsfrustrationen

en av fjädrarna i min fransgardin.. blev riktigt fint!

så vart de långfredag..jisses va tiden går fort..de är snart 1 år sen som jag bestämmde mig att ta en paus ifrån skolan.. de är snart 1 år sen jag träffade de flesta gamla klasskompisar.. och de är 1 år sen idag som mitt ex dumpade mig..

att jag hoppade av skolan va pga jag mådde så dåligt inombords och de visade sig utåt på ett sätt som fick folk att bli oroliga ( speciellt min familj och min assistenter)... jag slutade äta.. så de va det jag fick kämpa med och de har blivit bättre.. och de är jag stolt över att jag har kämpat mig ur skiten..

sedan att jag inte träffat de flesta klasskompisar sen vi gick i samma klass är av många olika anledningar:

  1. vissa har bytt skola och som jag har varken nummret eller mejl eller msn till.. ( vad gör man då? hmm inte så mycke man kan göra..)
  2. delvis samma som nr 1 fast att dom bor i en annan stad och inte är ofta i jönköping..
  3. när dom väl är i Jönköping så har jag fullt upp..

men jag har träffat en av mina klasskompisar som är en riktigt nära vän..

sedan va de där med att jag har varit singel i 1 år.. i början skulle jag aldrig tänka så här för då hade jag väl gråtit som en idiot över en kille som överhuvudtaget inte är värd mig och som man hoppas får ett helvete dom ca 3-4 åren som kommer nu.. ( hoppas kan man ju men har ju hört att så är inte fallet..). men istället ska jag idag fira de att jag är fri ifrån honom och är lycklig och stolt över att jag är den jag är och ingen annan.. en riktigt bra start på påskfirandet..

Jag satt igår och pratade med en utav mina assistenter efter jag satt och gnuggade händerna över ansiktet och lät frustrerad.. men de va bara en enda anledning till detta och det va min frustration till mina tics som ville ut.. jag va riktigt trött igår och de är klart att har man menssmärtor och förlorar en del blod och sover dåligt så blir man ju trött och när jag är trött så påverkas mitt kontroll över mina tics och då blir de mer frustration.. men jag andas lungt och gnuggar lite med händerna över ansiktet lätt.. om jag ska beskriva känslan så är de som att du vill få bort något ifrån din kropp..ungefär som något tungt sitter på dig och du vill bara få bort de.. ( svårt att förklara men de är det enda sättet jag kan förklara de hela på)

som tur är så har jag inte denna frustrationen idag och just nu sitter jag i mina föräldras soffa i tvrummet med min laptop medans mamma sover för hon har jobbat natt och pappa är iväg och handlar lite inför imorgon och min ena hund affe sitter här brevid mig och tittar på mig medans theo ligger inne hos mamma och sover..
så de är tyst,lungt och skönt här.. de gillar jag ( för stunden iaf.. )

//Ghostkitty


Inga kommentarer: