tisdag 14 april 2009

"Det fulaste jag någonsin har sett"



Att dagens samhälle har någon oskriven ram det vet ju vi alla att den existerar mer eller mindre( även om de flesta säger att de är fel så går dom ändå efter den),att så och så ska man vara och så och så ska man se ut .. men är de rätt?

Jag satt på bussen idag och var på väg hem ifrån banken då man hörde i bakgrunden en tjej som måste ha gått i högstadiet och var översminkad så man skulle säkert kunna bara lägga en vit duk på lätt och sedan få hela hennes ansikte avstämplad med enbart smink.. hon pratade självklart i mobil med någon och när jag hörde dom där orden " han är nog den fulaste jag någonsin har sett!" så blev man så iriterrad inombords för hur i helvete kan man säga en sån sak? är de rätt att kalla en person ful? kan man inte istället säga att personen är oattraktiv men är säkert attraktiv för någon annan? för det är ju så alla har ju inte samma smak ( jag hoppas att hon fattar de någon dag annars kommer hon få problem i framtiden..).

jag tror inte att hon har fått känna på att få höra dom där orden ifrån någon annan ( annars hade hon nog inte sagt så), men inte för att egentligen vara elak men ibland borde vissa få smaka på egen medicin för att inse hur fel det här låter.. För ingen är ful! och de är definitivt inget fel på någon bara för att dom inte vill följa ramen som många andra..

//Ghostkitty

Inga kommentarer: