söndag 21 december 2008

de här var kul!

Jag sitter här nu med en kopp te och en pepparkaka brevid mitt tagentbord och sitter och tänker över detta året som har gått.. klart man ska göra en sån här sak på Nyårsafton och eftersom jag inte är hemma då utan firar Nyår med mina föräldrar och innan jag glömmer bort att göra de så tar jag detta tillfälle att berätta hela min lista med positiva saker detta året som har hänt..

Men först ska jag berätta om igår då jag gick på Bio för första gången på flera år..Jag hade haft tankarna att nu jävlar ska jag gå på bio...varför måste en "sjukdom" ( eller vad kan man säga om tourette syndrom..jag tycker inte de hör in på handikapp för när jag hör ordet handikapp så tänker jag på folk som har funktionshinder och tourette syndrom hör ju inte in i det..eller hur?) påverka ens vardag så mycke? de handlar inte bara om mitt tourette utan de kan handla om varenda "sjukdom" eller ja vad som helst i hela världen.. jag menar t ex allergi..folk som är gluten och laktosintoleranta.. i vissa cafér finns de inte produkter utan gluten eller laktos och de verkar som dom som jobbar inom allt de här inte är så infomerade om det.. det är samma sak med rullstolsbundna..när jag går här i jönköping och tittar runt så kan jag ofta se cafér där de inte är rullstolsbund vänligt.. dom kan inte komma in där för fan!! till och med jag som inte sitter i rullstol kan nästan iriterrad för de begränsar ens liv ( inte nog med de dom har annars?)..Oj nu kom jag helt ifrån huvudämnet hehe förlåt..men de jag vill säga att jag förstår inte eller jag förstår mig på sätt och vis varför jag undvek ( pga min rädsla som har hembesökt mig i alla dessa år) de men jag förstår inte hur jag inte kunde inse att jag är ingen svag person utan jag är en stark person inombords och klarar av de nu, jag är ju för fan 21 år!! och jag ska gå på bio igen om och om och om igen för de stärker mig och jag känner en sorts kick av lycka inom mig lika dant som när jag gick på konseren...så jo de var helt otroligt..




så till min positiva lista:
1. jag vågade slinga mitt hår magenta rosa ( jaa jag är galen och jag är stolt över de!)
2. jag träffade min bästaste killkompis alex ifrån malmö för första gången ( vi har snackat via nätet i 7-8 år) och i oktober kom han tillbaka och var här en hel helg och de var en utav mina bästaste helger jag någonsin har haft ( tack för att du är en sån underbar vän alex! :) )
3. träffade min killkompis Gecko för första gången och hade en jätte trevlig dag i Göteborg..( tack för den trevliga dagen :) )
4. Jag flyttade i Juli till en större lägenhet och började på ett nytt kapitell (pga mitt ex dumpade mig i april.. nu när jag tänker efter så var de nog de bästa som kunde hända!!)så när jag flyttade så startade jag om mitt liv..
5. Jag upptäckte en del av skåne i sommras som var helt sjukt underbart vackert!
6. lilla ellie (min ena undulat) kom in i mitt liv..
7. Jag gick på min första konser med Gecko ( såg på sonata arctica och tack tack tack Gecko för att du hängde med)
8. En viktig person kom in mitt liv som heter Rasmus som alltid finns där för en och vet hur han ska få en glad.. (även om vi har haft vårat tjaffs..) tack så mycke för du finns där för mig!
9. Då jag tog mitt största och svåraste beslut.. jag ska genomgå en behandling för min blodsjukdom i Januari och de är 50 % chans att jag kan bli frisk..
10. Jag gick på Bio efter alla dessa år...
11. jag började blogga!

och alla dessa 11 punkter.. jag lovar... jag ångrar ingenting utan jag är glad att de hände!

Puss å kram/ Ghostkitty

Inga kommentarer: