måndag 19 oktober 2009

Varför klandra?


- du...

- ja?

- vet du vad jag har märkt?

- nej?

- du ticsar inte..

- *ticsar och suckar*

- fan...förlåt




Jag vet inte hur många gånger den situvationen har varit och alltid så ser man i deras ögon eller hör på deras röst att dom får dåligt samvete men jag ser inte poängen att dom ska få dåligt samvete för detta.. kanske är för dom vet hur dåligt jag mår av ticsen? kanske dom tror att jag avskyr för att bli påmind? klart jag avskyr att ticsa, vem tycker om att ha en okontrollerad kropp? men varför skulle jag klandra en person för detta? totalt onödigt och bortkastad tid och energi, det är bättre att vara glad och ta skiten med en klackspark.. och dessutom så är det till 85 % nya personer som påpekar om det här.. resten har helt glömmt bort det tills i efterhand när det redan är försent, men även det så klandrar jag ingen..



Jag har dessutom fått mer energi att att ta tag i mig själv.. jag har fått hjälp av min Lss-handläggare att få en aktivitet som jag kan göra två gånger i veckan.. jag har tagit kontakt med vårdcentralen på grund av min mage.. Just nu för mig så känns det som livet flyter på.. jag bockar av på min lista vad jag behöver ta tag i och självklart har jag sett att det har kommit bra resultat.. och vet du vad? jag älskar det..



/Ghostkitty






1 kommentar:

Svensk - finska kokboken sa...

Som tur har jag lärt mej att inte påpeka detta.. du klarar dej fint ändå=)